home marketing filosofie 4 keer w portfolio contact

Hyundai
Intermediair
mr. MSG
SNS Bank
Content
ArboNed
EnergyXS
A Need To Know Company
Carl Zeiss Micro
Ministerie van Defensie

 

Ontwerp en implementatie van een integraal marketing programma om te ontwikkelen van een inkoop- en productgeoriënteerde, naar een markt- en klantgerichte organisatie. Binnen het kader hiervan werden een vijftal business doelstellingen gedefinieerd:

  • groei van het totale aantal klanten (volume)
  • retentie- en loyaliteitsverhoging (rendement)
  • evenwichtiger samenstelling van de klantportfolio (risicospreiding)
  • effectievere inzet van de verkoopkanalen (sales & marketing effectiveness)
  • verbetering van structureel account- en relatiemanagement (borging)

De verkoopmarkt gesegmenteerd op zowel klantbehoefte als klantwaarde. Het ‘waarde voor waarde’ principe geïmplementeerd door voor de totale klantpiramide én per segment strategische doelen te formuleren, verkoopkanalen toe te wijzen, en salesgerichte marktbewerkings- en loyaliteitsprogramma’s uit te werken. Een en ander volledig ingebed in het plannings- en budgetteringsproces.

« Terug naar portfolio