home marketing filosofie 4 keer w portfolio contact

   



Wie is dan die klant? Bedrijven vragen zich terecht steeds vaker af of ze zich wel op de juiste doelgroep focussen. Grootbedrijf of MKB? Consumenten of zakelijke markt? Dealer of eindgebruiker? Of wat dacht u van deze: gemaksgeoriënteerden of post-materialisten? Een mooi voorbeeld waren de personeelsbemiddelaars. Eind jaren 90 verlegden zij massaal hun marketingprogramma’s van de ene klant (de opdrachtgever) naar
die andere (de schaarse kandidaat).
Een binnenstormende recessie deed de arbeidsmarkten rigoureus omklappen en met hangende pootjes ging men weer vacatures sprokkelen.

Of u nu als bank kredieten verstrekt aan het MKB, als openbare bibliotheek uw diensten aanbiedt aan de stad Amsterdam, of als multinational uw carričremogelijkheden onder de aandacht brengt van toptalenten, uw klant is altijd een mens. En de hamvraag is: hoe raak ik die mens met mijn propositie?!

« Terug naar marketing filosofie